fredag 24. juli 2009

Bagasjebåndsforbrytelser

Det er å løpe. Å hoppe med hoppetau.

Bagasjebånd nummer 1 på Gardermoen var pepra med disse klistremerkene. Hva med frisbee? Er det lov? Eller hører det hjemme med løping og hoppetau? Tenker vi sport och spel generelt, eller disse aktivitetene spesielt? Ikke godt å si.

Løpinga gjør at jeg tenker generelt,
men det hoppetauet er så spesifikt.

Når vi først snakker om bagasjebånd og ting som ikke er lov: Hvorfor blir ikke flere kofferter stjålet? Man kan jo bare ta en anonym, svart koffert og trille avgårde, antakeligvis antar noen at du har lik koffert som dem, og blir stående ved båndet og vente. Hvor er de rumenske bandene? Har de ikke prøvd en gang?

I utlandet har jeg ofte måttet vise fram kvitteringen, noen har sjekket at det faktisk er min egen sjanglete, knallblå trillekoffert jeg drar på. Men som regel ikke.

7 kommentarer:

super-ane sa...

Ja, jeg merket meg også hoppetauene da jeg var på Gardemoen.Underlige saker, det der.

ogjegbare sa...

Ja, lurer på hvem som har klistret dem opp.

dang sa...

hehe, det der hoppetaugreiene var jo veldig spesifikt. kanskje de har hatt reelle problemer med at kidsa hopper i hoppetua på bagasjebåndene...

og helt enig ang baggasjesikkerhet. det er jo fort gjort å røske til seg en koffert.

og når jeg er inne på bagasjebånd:hvorfor må alle stå så fordømt tett inntil? alle burde tatt et godt steg tilbake så alle fikk se!

Stranger sa...

Dang: Jeg vet! Det er geometri! Sier seg selv at det blir plass til alle om alle tar et skritt bakover. Reptilhjerner!

ogjegbare sa...

Ja, hvorfor hoppetau?? Av alle ting..?

Og hvorfor det er om å gjøre å stå så nære at bagasjebåndet gnisser mot leggen, beats me.

Tror ikke det er fordi de er redde for at noen skal stjele. Tror bare de må ha koffert. Nå.

Sonja Dadam! sa...

Re: det der med stjeling av bagasje. Forrige gang jeg var ute og reiste, kom ikke kofferten min med på flyet. Det kom en fyr hjem til meg med den dagen etterpå, og da jeg fikk den spurte jeg om jeg ikke måtte signere noe sa han: "Nei, folk pleier ikke ville ha kofferter som ikke er deres"

ogjegbare sa...

Kjedelig for den som mister kofferten sin, men egentlig fint at de har så lite trøbbel med tjuvradder.

(Det kommer jeg ikke til å si den gangen det er min koffert som forsvinner).