søndag 21. desember 2008

Hit Me Baby, One More Time

Å, skam. Jeg lar meg så lett forføre. Det er musikk denne gangen. Er inne og koser med Spotify, et klikk på what's new, og så den nye singelen til Rihanna. (Her hvis du ikke har spotify).

Men jeg er jo ikke sånn! Jeg liker jo ikke soft r'n'b! Jeg liker å markere litt avstand mellom meg og VG-lista Topp 20. Visst er jeg med og nikker når musikkfolket sier at Britney er et case, men Toxic var fantastisk. Visst er den bra. Men jeg lar meg smugerobre av så mye jeg føler jeg burde holde meg for god til. Og hva er nå det for snobberi? Å, alt føles feil på så mange plan.

Jeg skylder på at de vet hva de driver med, produsentene. At det finnes formler, at det skal sitte med én gang. Så får jeg bare gjemme spillelista på iPoden så lenge det varer.

Ofte går det fort over. Kanskje er det sånn når hooken sitter der med en gang, når du ikke må høre deg inn. Musikken som holder seg best, er den jeg har brukt litt tid på å komme inn i.

Litt slitsomt om det skal overføres til andre deler av livet. Jeg vil ikke jobbe, jobbe med vennskap, med menn, med økonomi hvis det skal vare. Akkurat nå vil jeg få fine ting i fanget, snälla.

Ingen kommentarer: