onsdag 26. november 2008

Markus Krunegård gör ibland rätt

Jeg elsker denne låta. Og for et søtt spikerbilde i fanvideoen da gitt.
Men jeg kan ikke si at jeg synes snakkeboblene funker.

Hvis du hører på teksten og ikke kan finne en eneste følelse å kjenne igjen her, er det faktisk mulig at du er en stein.

Jag vet jag har mig själv o skylla
Har vetat det varenda fylla
Varje gång jag skakat hem o längtat efter dig igen

Alla filmer, alla böcker handlar om dig
alla ryggar tillhör dig tills jag går fram
"Förlåt jag trodde det var nån annan"

Jeg skjønner ikke hvorfor Markus Krunegård ikke er mer kjent. Jeg skjønner heller ikke hvorfor i alle dager han ikke får fiksa layouten på myspacesida si. Og kan han komme til Oslo snart? Svarene på de tre spørsmålene henger nok litt sammen.

Uansett, solodebuten hans (han er vokalist i Laakso), Markusevangeliet, har vel samtlige låter inne på lista over de 25 mest spilte på ipoden min, og der blir de nok lenge, jeg har hørt på den siden januar. Den er bra, og den holder seg, det er det jeg prøver å si.

Å, vi slenger på en til. Ibland gör man rätt, ibland gör man fel:

O din morsa var lycklig igen med nån ny kille igen.
Dom stod o pussades på balkongen
Sen en vecka senare var det inget mer med det.
Hon stod o rökte o skrek under fläkten
”Jävla karlar varför ska det vara så förbannat svårt
o ni två hör på se upp så att ni inte också blir såna jävla svin”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, kor eg elska han!! Eg trudde han sku kome på Roskilde i år, og gleda meg som faen. Men nei.. Misforståing. Ingen av svenskane eg henge med vet kem han e. Amatøra.

ogjegbare sa...

Det er så rart at han ikke er mer kjent? Jeg skjønner det ikke. Ikke at jeg skal sitte her og tro at alle liker det samme som meg. Men så smal appell har han da heller virkelig ikke? Er det Håkan som står i veien? Vi har da vel plass til begge to?

Jeg oppdaget forresten Krunegård gjennom Musikbyråns liste over de beste platene i 2007 - ut fra det de skriver der ser det ikke ut til at han (da, åtminstone) var særlig kjent i Sverige heller.

Anonym sa...

Å herregud. Jeg er sjokkert, slått i bakken, og konstanterer at jeg i alle fall ikke er en stein. Og takker maktene for at jeg tilfeldigvis kikka på bloggen din (bra btw). Og tilfeldigvis scrolla ned sida, og hørte på denne underbara Magnus. Og takker deg for at du formidler.

ogjegbare sa...

Så bra! Jeg hadde samme følelse da jeg kom over ham. Å, du kan glede deg!