onsdag 10. september 2008

Om Starlet, katter og p-piller

Kjære Nina. Vi er to jenter på 8 og 11 år. Kan vi spise p-pillene til katten?

Jeg husker ikke hva Nina svarte, men jeg tror hun ba dem om å la katten få ha stæsjet sitt i fred, og sa at de kunne snakke med helsesøster. Hun sendte veldig mange til helsesøster.

Hvor ble det egentlig av Starlet, det jentebladet? Og hva gjør Nina nå? Er hun konsulent i Juntafil på P3? Ber hun fortsatt folk gå til helsesøster? Skriver hun bok? Jeg husker ikke hvilket forlag som ga ut Starlet, men de burde lage en samlebok, Best of Kjære Nina. Værsågod.

Og lurte kidsa virkelig på om man kunne spise p-pillene til katten på tidlig 90-tall? Lurer de fortsatt på det? Og hvis en 8- eller 11-åring trenger p-piller, kan jo ikke det være helt bra heller?

Og hvordan hadde de tenkt til å stjele p-pillene til katten? Ta noen, litt her og der? Da bestefar ble senil, gikk det etter hvert over styr med katteprevensjonen. Jeg tror pus fikk fryktelig mange p-piller i perioder, andre ganger ingenting. Selvfølgelig ble den smelt på tjukka, selvfølgelig fikk ikke bestefar det helt med seg, og fortsatte doseringen. De kattungene var ikke noe særlig. Brorparten av kullet var dødfødte, men noen klarte seg i et par timer. Bestefar, som var rimelig bortreist, men følte seg veldig glad i dyr, gjemte unna en i bukselomma. Det gikk ikke så bra med den heller.

Moralen er: Ikke ta p-pillene til katten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhåhå! Jeg husker det spørsmålet! "Kjære Nina" var jo det beste med hele Starlet. Andre spørsmålsklassikere er "Hvordan kysser man?" og "Jeg er 13 år og forelska i en gutt i klassen, men jeg tør ikke fortelle ham det. Hva skal jeg gjøre?", eller min personlige favoritt; "Jeg og venninnen min er 14 år. En dag var vi sammen med to gutter og plutselig bare lå vi med dem. De nektet å bruke kondom. Hva skal vi gjøre?"

Hei forresten. Jeg er inne på bloggen din for første gang i dag og synes den virker riktig så fin. :)

ogjegbare sa...

Så bra at flere husker det spørsmålet, siden jeg husker det så godt har jeg noen ganger lurt på om jeg har drømt det.

"En dag bare lå vi dem". Den er fin. Det bare skjer liksom, men samtidig rekker man å krangle om kondomer.

Og takk for besøket og Hei! Så bra at du la igjen kommentar, da oppdaget jeg bloggen din :)