fredag 18. september 2009

Gavetips

Alle rundt meg fyller 30 eller 40 år og gifter seg og så videre for tida. Jeg er ikke så flink til å kjøpe klær og pynteting til andre, og vin er fin gave til den som byr på middag, men blir fort upersonlig som bursdaggave. Jeg var én gang i et bursdagsselskap der seks av ti hadde kjøpt vin i gave til hun som feiret. Vinflaskene sto der på rekke og rad og ropte Vi kjenner deg ikke lenger, vi kom ikke på noe annet. Ikke drikker hun så mye heller.

Nå har jeg oppdaget at Oliviers & co. selger gavesett med oljer og greier og greier. Det er så greit! Man slipper å stå i en klesbutikk og lure på akkurat hvor brei hun eller hun er over ræva. Og alle blir glade. Flotte greier.

7 kommentarer:

Strekker sa...

Enig - kjør på! Fikk Oliviers&co-gaver til jul både i fjor og for noen år siden, fantastisk deilig. (Har noe trøffelsalt som har fått stå i fred, da. Fikk trøffeloverdose i desserten under en ellers utmerket bryllupsmiddag på Noma. Forlover: - Dette smaker som å ha løpe etter en dragsterbil med munnen tredd på eksosrøret.)

ogjegbare sa...

Hehe, og hvor lenge varer forresten en trøffeloverdose? Husker at jeg ikke kunne spise kokosboller på flere år etter en kokosbonanza i tiårsalderen.

Nå oppdaget jeg akkurat at jeg har kjøpt sherryeddik og ikke balsamico som jeg trodde. Hva bruker man sherryeddik til? Håper de finner ut av det, de som ble 30 på lørdag.

Gavekjøper sa...

Gaver som har med helse og det å føle seg vel er alltid et sikkert stikk.
Selv er jeg skikkelig lei av både pengegaver og alkohol. Det er sikkert enkelt og greit, men ikke spesielt kreativt eller personlig.

Hjorthen sa...

Personlig sier jeg ja takk til både pengegaver og vin, og at det er litt upersonlig er som regel bare en fordel.

ogjegbare sa...

Hehe, det kommer vel litt an på hvem som er giver.

Annikken sa...

God ide! Velsmakende og nyttig. For meg pleier også vin å bli en siste utvei...

Anonym sa...

hvorfor ikke:)