fredag 1. mai 2009

John Waters om det siste kjipe


- I think that if you're famous, you get fucked when you're dead. [...] I think it's the last bad thing that happens to you, sier John Waters i dette lille klippet hos Time Out New York.

Det har jeg aldri tenkt på, men nå kommer jeg til å tenke på det hver gang en kjendis dør. John Waters er jo selv kjent, jeg liker at han likevel ikke er opprørt, han bare slår det fast.

John Waters med den fine, tynne barten lagde noen av mine favorittfilmer som tween, den originale Hairspray fra 1988 med Ricki Lake og Cry-Baby fra 1990. I nyinnspillingen av Hairspray fra 2007 har han en cameo som naken nabo. Det kler ham bra.

Dette er Necro, en del av utstillingen hans Rear Projection på Marianne Boesky Gallery i New York fram til i morgen. Og som selvfølgelig viser mer enn skuespillere som spiller døde i ulike filmer:

..And Your Family Too, 2009.

5 kommentarer:

zagabå sa...

Det har aldri jeg tenkt på heller. Jeg fikk nå et bilde i hodet av Steinar Lem. *rist*
Ellers så er jeg en stor fan av John Waters jeg også. Skrev grunnfagsoppgave om ham og har sett alle filmene hans bortsett fra de 3 første korte fra 1964, 1966 og 1968. Jeg synes han er et moderne geni! :-)

ogjegbare sa...

Uff, rist det ut! Det må ha vært en fantastisk mann å skrive oppgave om. Jeg liker at han er så høflig og hyggelig mot journalister selv om han er en kultmann på frokost-tv. Kul og grei.

Madsi sa...

Eg har berre sett ein eller to av filmane, men dei var rett opp mi gate. Maken til føk^^kompromisslaus filmskapar skal ein leite lenge etter. Kanskje Hairspray blir neste for min del?

ogjegbare sa...

Jeg kjenner også at jeg liker ham skikkelig godt. Visst skal du se gamle Hairspray og i hvert fall Cry-Baby!

zagabå sa...

ogjegbare: Ja det var moro. Det var deilig å velge helt annerledes enn resten av "klassen". De skrev stort sett om seriøse auteurer og Twin Peaks og segmenterte filmer ihjel... ;-)

Madsi: Og Polyester er et must! :-)