søndag 29. mars 2009

Satre Stuelke leker med røntgen

Hva skjer når en kunstprofessor begynner å studere medisin og får tilgang til en ct-skanner?

Dette:


Dette er seks Chicken McNuggets fra McDonald's. Satre Stuelke, som kunstneren heter, ble slått av hvor vake han synes de var.


Datterens lekeubåt som ikke virket lenger. Diagnose: Rust.


Og Barbie så klart. Ser nesten ut som det er litt skjelett inni der.

Egentlig tror jeg ikke man trenger å være kunstner for å ha det gøy med røntgen. Men må kanskje være det for å få lov til å låne og leke med dyrt utstyr på et sykehus?

NY Times har lagt ut flere bilder.

Og her har han lagt ut enda mer selv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heidu,jeg har helt glemt av heisprosjektet! Jeg skal se om jeg får tatt noen bilder når jeg kommer til Trondheim på onsdag;)

ogjegbare sa...

No worries, heisprosjektet tar den tiden det tar :)

Mads sa...

Wow. Interessant prosjekt. Likte kanskje best bildet av barbiedukka.

Fekk meg forresten til å tenke på nokre røntgenvideoar eg kom over, av fuglar som pustar.

ogjegbare sa...

Jeg likte også barbie godt. Og takk for lenke med pustende fugler. Litt skummelt og fint på én gang.