tirsdag 3. mars 2009

Fløy en liten pygméugle gjennom vindu, gjennom vindu

Haha, det finnes en hel haug pygméugler der ute!
Disse for eksempel:


Og sånn ser ugleunger ut:



Det er Seattle-fotograf Paul Bannick som har tatt bildene. De er til en bok, han fikk for seg at han skulle fotografere alle ugle- og hakkespettslag vest i USA, skumleste jeg?

Ellers registrerer jeg at jeg blir mer og mer opptatt av fugler jo eldre jeg blir. Det er fint, jeg er sikkert helt fuglegæern når jeg er gammel, da kan jeg kanskje få sitte et sted med vindu og se ut på dem, jeg skal ha et lite fuglebrett rett utenfor vinduet, det skal være sånn at jeg bare kan skuffe rullekake og brødskalker av kjøkkenbenken og ut vinduet, så skal jeg se på fuglene. Det gjør ikke noe om det bare kommer måker og kråker.

2 kommentarer:

Strekker sa...

Hå hå hå! Jeg er den ugla lengst til venstre idet jeg våkner. Ingen tvil!

ogjegbare sa...

Hehe, synes jeg kjenner igjen litt av meg selv der, jeg og...