lørdag 21. mars 2009

Bok om heis

Noe av det mest håpløse jeg vet, er når jeg har en forestilling om en kjole (for eksempel) i hodet mitt, og så går jeg rundt i butikkene og leter etter en som ser akkurat sånn ut. Men den finnes jo ikke, jeg har funnet den opp, den finnes bare i hodet mitt, da må jeg lage den selv.

De siste årene har jeg lett etter en bok som jeg synes burde finnes, men som jeg ikke har funnet. Det skal være en litt stor, tung bok med mange, mange bilder. Og det skal handle om heis. Litt om heisens historie, men mest om hvordan de ser ut. Én periode var det veldig vanlig å pynte heisen med strietapet, og så glassplate oppå. Jeg har i hvert fall lagt merke til at mange heiser er sånn. Når? Hvorfor det?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Du får sette i gang og tegne da vet du;)Spørre om folk vi tegne eller ta bilder av heiser til deg og sende det anonymt i posten så kan du lage det til en bok,liftsecret?elevatorsecret?Bare ett forslag;)

ogjegbare sa...

Bare et forslag, du liksom. Et helt fantastisk forslag er det. Kanskje jeg kan begynne i det små, ha fotoheisblogg?

Anonym sa...

Ja^^Jeg sender første forslag på mandag! (Da har kjøpesenteret,med heis,åpnet^^)

ogjegbare sa...

Hurra! Hemmelig heis kan prosjektet hete? Bare send til ogjegbare krøll gmail.com.

Dette blir bra.

Anonym sa...

Men bare heis?OI! Jeg kan ta fjellheisen!Det har blitt fine bilder!

ogjegbare sa...

Et slags utvidet heisbegrep? Joda, det blir en fin digresjon.

Men jeg kjenner at det er selve heisinteriøret hjertet mitt banker aller, aller mest for.

Anonym sa...

Og når jeg kommer hjem til Trondheim kan jeg knipse av heisen i tyholttårnet,ikke at den er så fin,men den er laang.

Anonym sa...

Okei,da blir det heis^^

Anonym sa...

Jeg får ta meg en tur på noen av hotellene her i byen da,og se om heisinteriøret deres er noe å ta bilder av.

Anonym sa...

Nå ble det mye spam her:P Beklager,men jeg ble litt ivrig jeg nå!

ogjegbare sa...

Haha! Det er ikke spam, det er leserstorm!:D

Så bra at du er ivrig, jeg er litt ivrig selv. Og jeg trenger jo hjelp. Dette skal det pusles med. Jeg liker pusling.

Synline sa...

Jeg har det sånn med gardiner. De finnes ikke de gardinene som jeg vil ha.

Derfor ble det 10-kronersmarked i stedet.

Anonym sa...

Pusling er morro^^ Jeg skal spørre onkelen min i morgen(han er kjøkkensjef på et hotell her i byen) om han vet om noen fine heiser her i byen^^

ogjegbare sa...

Gardiner er trøblete, det synes jeg og.

Og bra med tips om fine heiser! Men de kan godt være rare og. Eller annerledes/tidstypisk osv, ja du skjønner jo.

Anonym sa...

Jepp jepp. Let the elevator hunt begin. *fnis*

Anonym sa...

hm. jeg lukter en utstilling om heiser. heis som metafor. romproblematikk. her er mye som kan problematiseres og settes inn i en kunsthistorisk kontekst.

ogjegbare sa...

Hehe, dang, jeg liker hvordan du tenker...