torsdag 8. januar 2009

Koko, Keiko

Noen ganger tenker jeg på Keiko, Free Willy-spekkhoggeren
som svømte fra Hollywood og inn i en eller annen krøllefjord på vestlandet. Og jeg tenker på marinbiologen som padlet ut til dyret, etterpå fortalte han at Keiko virket tilbakestående, alle naturlige instinkter skrellet vekk, tilbake vaket seks tonn spekk med tunga ut av munnen og øynene i kryss.


Ingen flokk for Keiko, han var alene uten posse eller crew.
Jeg ser for meg at han var litt dust, hver gang han møtte andre spekkhoggere måtte han begynne med Da jeg var i Hollywood, namedroppe andre kjendisdyr, snakke om å skrive kjendisleksikon.

5 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Stakkars Keiko!
Kanskje han gjorde det du sier.
Eller kanskje han gjorde motsatt, at han sto i et hjørne og trodde han så dyp ut med nyve mellom øynene? Men så var det ingen som la merke til ham. Stakkars Keiko!

ogjegbare sa...

Ja, det tenkte jeg ikke på. Kanskje han gikk for en sånn distansert cool, uten å få dreis på coolen.

Kanskje han var en sånn som var enig hele tiden, den som vil være alles venn, blir ingens, eller hvordan er det nå, det ordtaket? Er det et ordtak i det hele tatt?

Synline sa...

En eller annen krøllefjord du liksom ;)Det var da Skålvikfjorden i Halsa det! Et (durabelig) steinkast herifra.

Jeg tenker mest på de som lot barna sine svømme sammen med den forhenværende filmstjernen. Hvordan visste de at han ikke tok halsabøggen for å være sel? Nam nam, halsabøgg?

Hønemor jeg sikkert. Redd for tilbakestående rovdyr.

ogjegbare sa...

haha, jeg lurte på om en lokalkjent ville arrestere meg for fjordkrølling.

Ja, tenk å sende ungene sine ut i matskåla til et tilbakestående rovdyr. Sikkert de samme folka som er redde for buorm.

Tirill sa...

hehe, der traff du spikeren på hodet!