tirsdag 23. september 2008

Show some love til morrari

Noen ganger går jeg meg litt bort på internett, det er sånt som skjer. Via en detour snublet jeg over Tupacs Keep Ya Head Up fra 1993 hos en av mine beste venner, youtube.



90-talls hip-hop er gøy med 2008-brillene på. De danser ofte rart og har artige klær. Ja, de har klær på seg! Svære t-skjorter og olaskjorter. Ikke glinsende rumper som rister ut av annenhver piksel.

Og så var det teksten da. Overfladisk analyse: Det handler om at du skal respektere morrari. Og søstrari og damari. Jada, det er en machoklisjé, det og. Og joda, de lagde vel hip-hop om hvor kuken skulle stå på tidlig 90-tall også.

Men for en som kan bli litt nummen av all lollipop som skal oppi candy shop, var det ganske åkei med litt Tupac nå, egentlig.

Og hvordan jeg havnet her? Jeg elsker Beth Ortons versjon av Oooh Child:



Originalen med Five Stairsteps er her:

Ingen kommentarer: