tirsdag 28. oktober 2008

Look-alike uten bilder

Som alltid når jeg har vært på besøk hjemme hos foreldrene mine, bruker jeg rundt tre kvarter på å lete rundt i kasse etter kasse med lego på loftet.

Jeg hadde en legomann som var prikk lik hallomann-Terje som var på NRK så lenge. Men jeg klarer ikke huske etternavnet hans, og enda verre, jeg har svekkede googlevner, jeg finner det ikke. I hvert fall ikke på første forsøk akkurat nå. Lei er jeg også.

MEN DET JEG VET er at hvis man tar et tidlig 90-talls sjørøverlegohode med rødlig skjegg, og setter på den klassiske 80-tallsparykken i brunt, så har du Terjes ukjente legobror. Jeg husker at jeg viste lego-look-aliken til de voksne, at de var enige og lo.

Det er bare det at jeg ikke finner legomannen. Og letingen min blant bokser med gamle leker er i ferd med å gli nedoverbakke fra hyggelig nostalgi til mani.

Kanskje gir det et visst utløp å skrive ut frustrasjonen. Kanskje finner jeg hele navnet til Terje og bilde av ham i morgen. Og kanskje finner jeg legomannen i løpet av romjula, jeg kan snike meg opp loftstrappa mellom gløggen og Grevinnen og hovmesteren.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Terje Sølsnes? Men jeg finner ikke bilde. Tror han var på frokost-TV ei stund?

ogjegbare sa...

Ja! Det var det! Veldig nære Søviknes, forresten. Nå er jeg bare et stk legomann unna.

Kristin Storrusten sa...

http://www.nrk.no/programmer/radioarkiv/pullover/1486120.html

ogjegbare sa...

Se, der er han ja. Jeg skal se om jeg kan hoste opp noe fint i bunad av ham. Dette blir en fin julepost. Må bare finne den legomannen.

Anonym sa...

*fnis*

Har du funnet legomannen ennå? Håper du legger ut bilde av ham. Terje er søt, altså! ;)

ogjegbare sa...

Hei lothiane! Jeg har ikke funnet legomannen ennå. Men jeg vet han er der!

Enig i at Terje er søt.

fr.martinsen sa...

Jeg hyperventilerer nå, ER DET DENNE?

ogjegbare sa...

Herregud! Ja, er det det? Har han rømt, skinna seg og tatt skjegget??