onsdag 29. oktober 2008

Hypp på en Banksy-kylling?

Banksy er, var eller har vært i New York, skrev New York Times for noen uker siden. Ikke bare hadde velkjente Banksy-sjablonger plutselig preget byen her og der, jammen dukket ikke en installasjon opp også. En dyrebutikk i Greenwich Village. Med kyllingnuggets på to bein og pølse med sennep i terrariumet.




“I wanted to make art that questioned our relationship with animals and the ethics and sustainability of factory farming,” Banksy said in a statement distributed by a publicist, “but it ended up as chicken nuggets singing.”

Flere bilder hos NY Times.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Banksy er gutten sin det. Leste om denne utstillingen borte hos Wooster Collective for litt siden. Følte at jeg fikk en fin påminnelse om hvorfor jeg ikke har spist kjøtt på over ti år...

ogjegbare sa...

Jeg spiser griser og kyr, og liker det. Men jeg kjenner hvor lite begeistret jeg er for dyr i butikk. Bokstavelig talt.

Anonym sa...

Og jeg har funnet korsstingsmønster av et par-tre Banksymotiver. Tenkte jeg skulle forsøke meg på terroristen. http://www.fuldesign.se/gratis/gratis_broderi.html

ogjegbare sa...

Ja! Det må du gjøre! Og blogge om det, så klart.