søndag 3. mai 2009

Billettservice er grådigper

Jeg kjøpte gavekort hos Billettservice til foreldrene mine. Da måtte jeg betale det der gebyret på 25 kroner. Og jammen meg ble det ikke nytt gebyr da de skulle bruke det også.

Mannen hos Billettservice sa at det var fordi de hadde ringt inn og han måtte bruke sin dyrebare arbeidstid på å søke fram billettene og sende dem til dem. Men skal du løse inn gavekort krever Billettservice at må du gjøre det over telefon, og i tillegg synes jeg det er absurd at du skal ta ekstra betalt for å gjøre jobben din? Hvilke andre bransjer fungerer sånn??

Hei, jeg skal ha den buksa her, jeg.
Ja, da blir det 599, og så 25 kroner for at jeg gidder å slå det inn på kassa og gi deg en pose.


Og hvorfor skulle de i så fall ta gebyr for å sende meg en kode på epost da jeg kjøpte gavekortet? Var det så fryktelig mye jobb for dem også? Grrr.

4 kommentarer:

Strekker sa...

Billettservice er surkuker. Jeg nøt å kjøpe billetter med A-kort-rabatt her nylig; på de urabatterte billettene var gebyret kr. 30 per billett, på de rabatterte billettene var det kr. 25. Følte at jeg snøt Billettservice litt gjennom å bruke rabatten, herlig!

(Hva er greia med gebyr per billett? Burde det ikke være per kjøp? Er jo ikke mer arbeid for dem med to eller fire billetter enn med én?)

ogjegbare sa...

Ha, godt du fikk lurt en femmer fra dem! Enig i at det er urteit med gebyr per billett. Som om det ikke var en smal sak å taste inn et totall i stedet for ettall.

Og det er så stusselig å gjøre seg så skurkete for 25 kroner, men det blir vel mye penger til slutt da? Og nei, 25 kroner er jo ikke all verden for meg heller, men smålighet avler smålighet.

De trenger konkurranse som kan presse dem ut av markedet.

Kapitalisme, ta grep!

zagabå sa...

Næmmen, hva i all verden. Det var da veldig grådig? Nesten en sak for forbrukerrådet spør du meg. Snakk om å ha frekkhetens nådegave!

ogjegbare sa...

Ja, det er kjempefrekt. Jeg skal i hvert fall true dem med dårlig karma.