tirsdag 28. april 2009

Apropos kjendiser

Britney Spears er visst hekta på hagearbeid.

She’s committed to learning as much as she can about horticulture and how it impacts your wellbeing. Whenever she returns to her California home she’s straight out in the garden working.

Dette tar jeg som et tegn på at Britney har blitt eldre, rett og slett. Jeg har blitt ordentlig glad i planter først de siste årene. Det gjelder visst andre også. Hvis jeg kan bruke mitt erfaringsgrunnlag til å lage en generell regel, vil jeg si at det skjer rundt 28-29. Sånn sett er Britney litt tidlig ute, men til gjengjeld har hun blitt voksen tidligere enn meg?

I helga har jeg tenkt til å potte og plante litt ute på balkongen.

7 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Mitt erfaringsgrunnlag sier at det å få barn kan senke alderen for når dyrkeinteressen slår inn. Det kan være det som er saken med Britney.

Anonym sa...

Henger denne interessen for hagearbeid sammen med når entusiasmen for fugletitting (enda en aldersbetinget interesse virker det som) dukker opp?
Jeg fyller hele 28 år i neste uke, men synes fortsatt at hage og fugler er ganske kjedelige saker. Kanskje det er pga den komplette mangelen på hage/balkong og barn? Men jeg skal få meg katt da.

ogjegbare sa...

Godt poeng, fr.martinsen, jeg tror du har rett.

Rullerusk, jeg vet ikke om interesse for fugletitting og hagearbeid, henger sammen, men hvorfor ikke? Har man planter å stelle med, ser man kanskje flere fugler? Jeg tror du har rett i at manglende hage/balkong/barn gjør at du ikke er der helt enda. Spent på hva som skjer når du får én av de tre! Eller kanskje du er immun? Får du da en annen gamlisinteresse? Spennende.

dang sa...

å herregud nå ble jeg redd, merker jeg.

ja, jeg er 30, ja jeg har plutselig begynt å like planter.

æsj kommer jeg til å ønske barn snart også? uff.

ogjegbare sa...

Det kan hende. Eller bli interessert i fugler. Vet ikke hva som kommer først.

Anonym sa...

Jeg har store planer om å satse på hekling, sherrydrikking, rare katter og bølleringing til lokale politikere. Men det er kanskje 60 års aldersgrense for å drive med slikt?

ogjegbare sa...

Neida, det er bare å kjøre på. Ei venninne av meg på knapt 30 har investert i hekle- og broderisaker. Det ser fint ut, jeg vurderer å begynne med det jeg og.