lørdag 7. februar 2009

Det er morshelg

Snart skal jeg sette meg på toget og besøke foreldrene mine.
Jeg har bestemt meg for å kjøpe tulipaner til moren min. Hun liker tulipaner. Er det sesong for det nå? Er det alltid tulipansesong? Det er ikke noe påskelilje-julestjerne over dem?

I morgen skal vi besøke mormor. Hun blir 89 år i år, og det betyr at jeg besøker henne oftere. Ikke fordi jeg er verdens beste barnebarn, men jeg tenker at hun kan dø snart, selv om hun ikke er mer enn sånn passe skral.

I fjor ville hun feire jul hos seg selv, basta. Det ble litt ekstra kavete for alle (mormor og) i en høytid familien min allerede kaver nok med, men klart hun skulle få feire jul slik hun ville. Det er jo ikke sikkert det blir så mange flere juler på henne, klart hun kunne bruke alderen som trumf. Jeg lurer på hvordan det føles hvisnår jeg blir gammel, hele tiden kan jeg få viljen min fordi det kanskje er siste gang?

Men jeg ser på Haakon Lie og jeg tenker haha, de skal få kjørt seg.

4 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Det er tulipansesong nå, den begynner rett etter at vi har kastet ut julestjernene 1. januar og så varer den hele våren.

ogjegbare sa...

Å, så bra! Takk.

fr.martinsen sa...

Men så sitter vi der og er gamle og tenker stakkars nå vil de det fordi jeg skal dø snart og så sier vi: Det er det samme for meg, det blir fint uansett. Eller?

ogjegbare sa...

Ja,det kan hende. Eller jeg vet ikke. Er det ikke sånn at man ikke skal bry seg om hva folk mener og bare kjøre på når man blir skikkelig gammel? Er ikke det gulrota alle maser om? Er det bare juks?