tirsdag 17. februar 2009

Bingo

Det er fredag kveld, vi har kjøpt øl og radiobingobonger, og nå sitter vi der. Sju unge voksne rundt bordet, noen har kjøpt ett lodd, jeg satser friskt selv om det er første gangen, jeg har to.


Eg reng ikkje inn om eg vinn, sier han.
Nei, fy faen, de andre er enige.

Man må ringe inn og si navnet sitt på lufta hvis man vil ha premie. Det var pinlig nok å kjøpe loddene. Forrige fredag ble han først avvist på Rimi, vi driv ikkje med sånn der, svarte 18-åringen i kassa. Så var det Prix, kjenning i køen bak, Kan eg få ei forklaring på det her?, ny kjenning i døra på vei ut, bongene blafrer i vinden, Ka du har der?!.

Vi blir enige om at jeg eventuelt kan ringe inn hvis noen av oss vinner, søring og turist som jeg er.


Så begynner det, utenfor radiostudioet i Lofotradioen hører vi en bil som går på tomgang mens tallene leses opp. Haha, den var der forrige fredag og. Men da var det hun bingodama med talefeil som kjørte showet, hun var artig, ååååååååhfti.........fhæks.

Konsentrasjon blandet med lett skam, bare nesten ironisk distanse og fnising rundt bordet. Helvete, nå vant enda en bong kjøpt på Spar på Borg. De korrupte jævlene. Skal noen ha øl?

2 kommentarer:

fru Storlien sa...

Radiobingo er litt pinlig...jeg spiller noen ganger når jeg er hjemme hos foreldrene mine - men det morsomste er jo egentlig når folk man kjenner vinner. da er de avslørt som hobbyløse slasker!

ogjegbare sa...

Ja, jeg skjønte at det var noe av det som var mest stas. Høre hvem som ringer inn. Men bingo er jo en flott hobby. Kombineres med drekking kan den og! Jeg ble overbevist!