onsdag 10. desember 2008

Mandag blir fin

På mandag skal Bård Torgersen på Robinet, det blir Kniv mot ord. Forfatteren har blitt poet, han skal lansere bittelille diktbok nummer to. Og jeg skal dit, selv om jeg ikke rekker det, kanskje kommer jeg en halvtime for sent, men da må det bare bli sånn.

Jeg leste litt i den første boksingelen til Torgersen, som flammefolket kaller det, Bird imitator, og den satt.
Jeg bestilte på nettet, men siden har jeg ikke hørt noe,
og nå står det at den er utsolgt. Men jeg må jo ha den?

Derfor kan jeg bare sitere Torgersen på det jeg fant på nettet,
jeg kan ikke bla selv, ta på arkene, velge.
Men er det så farlig, jeg liker jo dette:

sporene begynner borte ved kanten
av verandaen
beveger seg innover mot veggen
i morgen vil de ikke
være der

jeg skulle ønske jeg kunne tro
at sporene
i snøen
på verandaen
tilhørte
ja
hvem skulle de tilhøre
det
er jeg ikke sikker på
noe som kunne beveget meg
fylt meg med
jeg vet ikke hva det kunne fylt meg med

Og derfor må jeg på Robinet på mandag.

Ingen kommentarer: