onsdag 3. september 2008

Aust-Vågøyvisa

Hvis du har lyst til å lære deg Aust-Vågøy av Inger Hagerup utenat, kan du bare synge diktet til Musevisa-melodien.

Men: Etterpå er det litt vanskelig å framsi det uten å få den der Musevisa-entusiasmen, et lurt smil og armer som beveger seg litt rykkete fram og tilbake. Og det passer jo dårlig med brenning av gårder og dreping av menn.

Samtidig ser folk ut til å bli imponert over alt man kan utenat for tida, selv om det bare er ditt eget mobilnummer.

9 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Det blir vanskelig med vers tre.

Jeg hører for meg diktet lest med en skurrrende berrgens arnulf-øverland-stemme.

ogjegbare sa...

Ja, man må kanskje synge litt "dø-hø-den". En fin plassering for en liten jazz-impro? I'm open.

Det er mulig jeg hørte den skarringa for meg før, Musevisa har fortrengt alt.

Anonym sa...

Høh, denne bloggen er jo kongebra, jeg er fan allerede.

ogjegbare sa...

Hva annet kan man si, enn et oppriktig takk!

Anonym sa...

LOL!

arne sa...

Jeg prøvde, men det var litt rart å synge Hei sann og hopp sann og fallerallera etter hvert vers.

Fin blogg, forresten

ogjegbare sa...

aandrea: ja, det er litt artig

arne: Ja, heisann og hoppsann blir litt voldsomt. Enig i at det blir best uten.

Charlotte sa...

Dette ble utrolig vanskelig uten å være overnergisk blid. Utrolig morsom blogg forresten.

ogjegbare sa...

charlotte: Takk! Mulig det hjelper hvis man synger veldig sakte...?