søndag 13. mars 2011

Nye hobbyer

Jeg har som tidligere nevnt lært meg å hekle, det var overraskende enkelt, bare å kjøpe heklenål og garn i butikken, blogger og youtube tok seg av opplæringen. Nå googler jeg rundt etter oppskrifter, bestiller garn på nettet og hekler i vei. Jeg er ganske flink, i blant får jeg lyst til å legge ut bilder og skryte. Jeg vil også håndarbeidsblogge. Men jeg gidder ikke likevel.

Men jeg var uforberedt på hvor tilfredsstillende jeg synes det er å lage noe, å kunne vise det fram. Og det er deilig å la hendene jobbe av seg selv, mens tankene er et annet sted. Eller å være fullstendig konsentrert om en ny oppskrift, en ny teknikk, firdobbelstavgruppe, jaha?

Når jeg får vondt i håndleddet, venter på garn eller bare er lei, ser jeg på brukte eller nye, dyre vesker på eBay. Det hender jeg legger inn bud, sover på det og angrer. Det er heldigvis ikke så farlig, jeg vinner aldri uansett. Når jeg er tom for ideer om hva slags vesker jeg skal kikke etter, går jeg inn på The Purse Forum og tråder som Authenticate this MULBERRY og ser på veskene folk vurderer å kjøpe. Noen ganger har noen allerede kjøpt en fake veske for altfor mange penger. Hvis jeg synes veska er stygg, godter jeg meg litt. Haha, ville du ha den?? Kos deg med pvc-filla di, høhø.

Jeg stalker damene som diskuterer på The Purse Forum, de har så mange vesker, hvor får de pengene fra. Jeg tror de jobber på kontor, og har menn som tjener godt, menn med aksjer som tålte finanskrisa. Kontorjobben forsvarer veskebudsjettet, det handler tross alt om å framstå professional.

2 kommentarer:

Tirill sa...

Hei!
Kun fordi jeg savner oftere oppdateringer her inne, har jeg utfordret deg inne på min blogg.
:)

ogjegbare sa...

Så hyggelig at du tenker på meg! Men jeg får aldri helt dreis på sånne utfordringer.

Men i natt lå jeg og tenkte på noe jeg trodde kunne bli en bloggpost. Så sovnet jeg før jeg fikk gjort noe med det. Lurer på hva det var.