torsdag 3. desember 2009

Drikkehjelper

Jeg skulle ønske det fantes et slags apparat som kunne hjelpe deg og meg og naboen og kollegaen og familien med å kontrollere alkoholinntaket. Kontrollere er ikke helt riktig. Optimalisere.

Jeg ser for meg en slags løsning som minner om en pulsklokke, og som viser hvor beruset du er akkurat nå, og hvor beruset du blir hvis du tar en øl til. I tillegg skulle den hatt en slags skjerm som viser når du kommer til å føle deg helt fin igjen. Da hadde ikke hverdagspils vært noe problem. Jeg kunne bare velge meg så og så mange øl og være helt sikker på at jeg kom til å være fin som ny dagen etter.

Den kunne ha hjulpet meg med å være perfekt beruset gjennom en hel kveld, ikke stivne, men heller ikke opp til makspuls, for å beholde pulsklokkemetaforen.

Den kunne vist en varselklokke når du tar fernet nummer tre ved siden av ølen, hold an, hold an! Kroppen kjenner som regel litt for sent at nok er nok, men dersom jeg så det på drikkeklokka, klar beskjed, det kunne jeg forholdt meg til, tror jeg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for interessant informasjon

ogjegbare sa...

Takk for interessant kommentar.

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk