tirsdag 9. juni 2009

Barnebursdag

Hvis jeg noen gang skal arrangere en barnebursdag skal det tenkes nytt angående kake. Er det ikke sånn at de fleste unger driter i selve kaka og bare vil ha pynten? Jeg skal røre i hop sjokoladeglasur (eller kjøpe ferdig), smøre den utover en tallerken og pynte med seigmenn og seigdamer og nonstop og bamsemums. Én tallerken per pers, og en skje å spise med så klart. Engangstallerken, engangsbestikk og en stor søppelsekk. Og hvis det er noen gamlisunger rundt bordet, noen som må ha stekt deig, da skal de få muffins.

7 kommentarer:

zagabå sa...

Hear hear! :-) God idè!

Synline sa...

Dette innlegget passet akkurat for meg i dag. Barnebursdag på gang ...

Jeg prøvde å lage muffins etter eget hode, uten oppskrift med andre ord. Mye frukt og snadder i. Resultatet har jeg døpt "fruktelige muffins", dvs fryktelige muffins med frukt. Ja ja, litt melisglasur på toppen så glir de vel ned tenker jeg.

Det er et par ting ved forslaget ditt som jeg tror du ikke har tatt høyde for:
Punkt 1) Du må leie inn ekstra vakter for å holde styr på alle de hypre ungene som ikke har fått et skarve fiber å dempe sukkeropptaket med.
Punkt 2) Når de er små har de også foreldrene med. Og de blir så snåle i ansiktet når man bare serverer glasur.

ogjegbare sa...

Takk, zagabå! Og takk for realitetsorientering, Synline. Fruktelige muffins høres bra ut.

Sukkersjokk er et problem. Mulig løsning er å spare glasurinferno til rett før de skal hjem...?

Og så de kjipe voksne da. Skal jeg bry meg om dem? Vet ikke.

MEN: Mulig løsning er å ta en enorm plastduk, muffins og denne glasuren, pluss skåler med fyll og pynt, og la ungene pynte sin egen muffins? Og evt bare spise glasur, om de vil det?

Anonym sa...

forskere sier observerbart sukkersjokk er en myte og umulighet - jamfør vår sykepleier og småbarnsveninne. Dessuten vil ungene ha litt kake under glassuren ref våre barnebursdager. Men ertatningen med muffins er bra, og rosa glasuer funker på alt hvis du har jenter.

Tjalabais

ogjegbare sa...

Sukkersjokk en myte? Men "folk flest" mener vel at det umulig kan stemme? Jeg synes jeg har kjent sukkersjokk på kroppen selv også? Eller holder sukkeret har skylda like lite som fylla har skylda?

Og vil de ha kakebunn også? Hva skjer med verden, kan man ikke generalisere lenger? Men jeg vet om mange smågutter som også er glad i rosa. Lurer på om det er en farge som er mild mot barneøyne, uavhengig av kjønn.

fru Storlien sa...

Strålende ide! Hvis du får skeptiske forledre innomhus vil det hjelpe å gi glasuren et fengende fransk navn. Hvis du i tillegg sper på med noen hint om kokkekurs i Paris vil suksessen være sikret.

ogjegbare sa...

Å, dette er som gruppearbeid. Et fancy fransk navn er en veldig god idé!