tirsdag 14. april 2009

Trommelgrill

I dag luktet det grilling i Herslebs gate. Grill lukter sommer synes jeg. Eller påske. For én uke siden satt vi rundt grillen med pølser på spyd og skisko på beina.

Og for en grill! Dette er en trommel fra en vaskemaskin, man kan visst få kjøpt dem på Elkjøp for hundre kroner. Det sa i hvert fall faren til venninna mi, det var han som hadde skaffet seg denne.

Og så er det bare å sette den rett på snøen, ta oppi litt ved og tennvæske, tryll tryll. Den kanten på sida er fin til å varme pølsebrød forresten.

4 kommentarer:

fr.martinsen sa...

Det minner meg om en liknende sak jeg skulle ha lagd, må bare finne en som kan sveise og så hønsenetting. Det skal bli til å varme seg på om høsten ute.

dang sa...

"jøye meg!" var det første jeg tenkte da jeg så bildet.
på en sånn "så dritlurt"-måte)

Synline sa...

I Herslebs gate har jeg bodd en gang for lenge siden. Noe jeg ikke assosierer med grill-lukt - men med mye annet.

Kreativ grill på bildet. Min bror har laget grill av en gammel varmtvannstank (tror jeg det er). Fungerer fint den også. Kan mette, om ikke fem tusen, så i hvertfall en hel gjeng.

ogjegbare sa...

Litt sveising og hønsenetting må da være mulig å skaffe? Hvis du begynner å lete nå, er det kanskje på plass i september?

ja, ikke sant det er lurt, dang? Jeg skal skaffe meg en sånn.

Enig i at lukt av grill er sjelden vare i Herslebs gate. Jeg skavtt i hvert fall litt i nesa på vei hjem fra jobb i går. I dag luktet det asfalt og hvitløk der. Det kjentes ikke så uvanlig.

Varmtvannsgrill høres veldig fint ut. Ellers har jeg vel sett den halv tønne-varianten. Jeg liker godt hjemmelagde griller.