torsdag 30. april 2009

Nts nts nts

I går var det et par russebusser som tok seg en liten strekk på beina og en trance-dans utenfor blokka mi. Jeg lå i senga og hørte på dem, og begynte å lure på hva i alle dager det er med den musikken russen hører på.

Når jeg skal være ung (og det føler jeg for å være rett som det er) hører jeg på P3, og jeg tenkte at jeg dermed har en viss peiling på hva kidsa hører på. Beyoncé, Ida Maria, The Killers og så videre. Men det er aldri P3 de abnorme lydanleggene på russebussene pumper ut. Det er det greiene her og fytti helvete og så videre. Nå er dette sikkert helt håpløse eksempler, men vær litt raus med meg, du skjønner hvor jeg vil.

Jeg begynte å tenke på da jeg var russ i 1998. Og det var den samme greia da. Joda, noen av bilene spilte Jokke og sånn, men vi fant oss i å bli pumpa fulle av de greiene her likevel. Det var liksom det som skulle spilles. Hvorfor det? Og hvorfor blir ikke denne musikken utdatert, vil det til enhver tid være marked for techno og trance blant drita 18- og 19-åringer i kjeledress?
Dumt spørsmål.
Jeg tar alt tilbake.

2 kommentarer:

terese sa...

Etter å ha hørt på P3 noen dager tror jeg ikke P3 kan være ungdomsalibiet ditt altså. :)

ogjegbare sa...

Du har så rett, så rett...