søndag 22. mars 2009

Begrav meg i stål

Så klart likkister også må forandre seg. Studenter ved Høgskolen i Akershus har vist hvordan de tror framtidas likkister kan se ut. Og Romerikes Blad har snakket med dem.


Kistene ble vist fram på en møbelmesse i Stockholm i februar, billedkunstner og lektor ved høgskolen Gunnar H. Gundersen var der:

– Interessant å se publikums reaksjoner. Da de oppdaget hva det var, blant alle stolene, ble de nærmest forfjamset. Men dette er jo tross alt vårt siste møbel, og jeg håper jeg blir gravlagt i en slik kiste.


Denne likte jeg godt. Men jeg tror jeg vil kremeres. Men man kan vel tenke litt nytt om urner også?

Her er det bilder av flere kister.

6 kommentarer:

Smilla sa...

Fint innlegg. Også på en søndag. Neppe tilfeldig.

ogjegbare sa...

Søndag er en fin dag. Litt kosesurfing på likkister, så ut og spise 30-årsdagsbrunsj med gode venner.

Hva er nå egentlig brunsj? Er ikke det mellom frokost og lunsj, egentlig? Det er kanskje lunsj jeg skal på. Men brunsj høres fjongere ut.

fru Storlien sa...

de var jo atskillig heftigere enn de tardisjonelle hvitmalte! men den øverste ligner et sigaretui - kanskje noe for finansfysrter og tildigere presidenter?

ogjegbare sa...

Sigaretui? Jeg tenkte brilleetui, antakeligvis på grunn av de avrunda hjørnene.

Lurer på om jeg har hatt et som ligna en gang.

Anonym sa...

Men hva skjer egentlig med "Av jord er du kommet, til jord skal du bli" når du ligger i en likkiste av stål?

ogjegbare sa...

Men den er lagd av et slags smuldrestål, du blir jord kjappere enn med vanlig kiste!