fredag 2. januar 2009

Småfolk i byen

I London går Slinkachu rundt og lager artige mini-miniatyrer,
setter dem ut i parker, på gata, tar bilder. Etter at bildene er tatt,
går han fra dem, de må klare seg selv.


Jeg vet ikke så mye om ham, bortsett fra at han er 29 år, skorpion og bor i London.


Og så blogger han, legger ut bilder på flickr, blant annet fra Nuart-utstilling i Stavanger i 2007.




Han liker tanken på at noen kan gå rundt i gatene og se etter miniatyrene hans og aldri finne dem, mens andre plutselig får øye på dem og tenker hæ?.



Jeg lurer på om jeg ville klare å ta det bildet, og bare gå. Etter all den jobben med å lage figurene, male, pirke, være skikkelig fornøyd med idéen min. Visst har man bildene, visst kan de leve videre sånn. Men at folk bare skal tråkke dem ned, uten å se dem?
Sukk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg digger disse miniatyrene. Jeg har lyst til å leke med dem faktisk!

Anonym sa...

Ja...Hj er visst Hjorthen?

ogjegbare sa...

Jeg vil også leke! Eller lage figurer. Eller at noen skal lage figurer for meg, mens jeg henger over skulderen og sier nei, ikke sånn, ja mer sånn.

Hj er et fint alias, synes jeg.