torsdag 25. desember 2008

Skipperen kommer i januar

Jeg har ikke dreis på å holde det jevnt ryddig hjemme. Jeg vasker ikke klær litt her og der. Nei. Brødskive med mugg under senga, aviser og klær på alle flater, én ren t-skjorte igjen, og jeg bretter ermene opp, jeg klapper hendene sammen, jeg er klar,
I rise to the occasion.

Sånn er det med kroppen også. Jeg kan ikke middelvei. Ikke i dag skal du få øl og potetgull, kroppen, men så skal vi spise sunt i fire-fem dager igjen. Eller måtehold! En sjokoladebit er aldri nok.
Jeg spiser og drekker og dvasker meg gjennom høsten, finalen er alltid romjul og nyttår, god og mett, med klær som satt bedre før, dårlig hud og ballongmage.

Enter januar: Blodtrening og brokkoli, matchkropp til påske og masochisten i meg elsker å være i sunnhetståka noen måneder.
Så kommer sommer med begynnende forfall,
og til høsten skal jeg samle spekk til neste vinter igjen.

Ingen kommentarer: