lørdag 29. november 2008

Jeg ser trusa di

Dette bildet henger ved speilet på badet mitt. Jeg blir glad av det.


Kurt Hutton, Young Women at a Fair, 1938.

Midt i blinken for Roland Barthes, han mente at det mest erotiske var når man bare så litt hud, skjørtekanten, ermet, noe er skjult, appearance-as-disappearance. Og så lurer jeg på hvem hun er/var, jenta som ikke skjems over å vise trusa.

Her er en artikkel som ser både lang og lur ut om å titte under skjørtene, og tradisjonen for det i litteratur og på film.
Med utgangspunkt i noen bilder av Marilyn Monroe du sikkert har sett før. Men Huttons bilde var før Monroe viste trusa.

Og jeg skulle ønske jeg kunne lese hele den artikkelen ordentlig i stedet for å bare skumlese så jeg kunne si noe lurt og lekmannsaktig, men det blir ikke sånn i dag. Jeg drikker whiskey, skjærer og marinerer kjøtt, og nå får jeg besøk.

Ingen kommentarer: