torsdag 9. oktober 2008

Noe skal man jo dø av

ISAF, eller The International Shark Attack File, har regnet litt på hva man mest sannsynlig vil dø av. Merkelig nok, haiangrep kom ikke så høyt opp på lista. De har vel en agenda, disse marinbiologene.

Her er hele oversikten, én av fem kan glede seg til å dø av hjertesykdom, mens kreft tar én av sju. Sykehusinfeksjoner tar også en solid bit av kaka. Tallene gjelder bare for USA, men pyttsann.

Jeg liker at ulykker i lufta og space er bakt sammen i én kategori. Flykræsj og astronaut som imploderer, samme ulla. Én av 5,051 kommer til å dø av det, forresten. Jeg tipper at det går med flere i lufta enn i verdensrommet.

Men haien, den får bare spist én av 3,748,067. Joda, det er vel kjipt nok for den det gjelder. Det er vel kreft også, når jeg tenker meg om.

Oi, oi, litt på sida, helt til slutt: De har også noe gammel statistikk fra 1996, gjelder bare USA, men 1,567 skader der "toilet-bowl products" var involvert? Jeg ser for meg fryktelig mye rart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

whoa! først trodde jeg du mente at én av 5 komma 051 kom til å dø av flyrelaterte ulykker, som i en av fem, og jeg tenkte at jeg heller burde book om billetten min hjemover til den transsibirske jernbanen, istedet for fly.

men så innså jeg at du mente 5051. norsklærerne hadde altså rett, viktigheten av kommaet skal ikke udervurderes ;P

ogjegbare sa...

Haha, ja, der får man for å bare copy and paste amerikanske tall.

Du kødder ikke med komma! ;)