torsdag 11. september 2008

Sju av ti, lykke til

Jeg hadde på meg et strengt tatt litt for kort skjørt på jobben i dag. Betyr det at jeg er en femmer, som prøver å bli en sjuer? Eller følte jeg meg som en nier, og jekker ufrivillig sex appealen ned til en sjuer ved å vise fram litt for mye av lårene?

Ja, det handler om Elin Ørjasæter og at kvinner ideelt skal være en sjuer på jobb.

Og ja, jeg har oppheng, og ja, det har media også. Elin Ørjasæter har gitt ut bok, og dette var bare ett av mange mye viktigere kapitler, må vite. Elin Ørjasæter forundres over at media får helt oppheng. Jeg forundres over at en mediekommentator forundres over at media får oppheng.

Men tilbake til skalaen. For det er jo ikke bare bare å dresse seg opp eller ned heller. Joda, man kan klore seg oppover, pynte seg med hatt og leppestift. Problemet er bare at hvis jeg skal klare å gå rett i ryggen med hatt og leppestift, bør jeg i utgangspunktet føle meg som en åtter. Minst. Og kommer jeg ut av dusjen og føler meg som en treer, vil jeg bare gjemme meg vekk i en baggy bukse og litt for stor t-skjorte. Da føler jeg meg ikke bra i kort skjørt. Jeg føler meg bare dust.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Når jeg leser de greiene til Ørjaseter blir jeg bare veldig glad for at jeg ikke har lyst til å gjøre karriere i noen sånn «voksen» bransje med powersuits og perlekjeder.

ogjegbare sa...

Ja, kan du tenke deg? Drakt, passe hæl og powerpoint. Jeg tror ikke det hadde gått så bra.

Anonym sa...

Jeg foretrekker damene uten hæl og powerpoint. Ja, gjerne uten drakt også forresten.

ogjegbare sa...

Å, her hadde det passet fint med en sånn stand-upish trommevirvel!

Tadam-kisch!